XHTML
جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۵۹ ب.ظ

آغاز به کار جشنواره مبل و منبت تویسرکان

اقتصادی اقتصاد مقاومتی

دومین جشنواره ملی مبل و منبت تویسرکان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، فعالان و علاقه مندان این هنر ـ صنعت آغاز بکار کرد.

استاندار همدان در این آیین گفت: اصلی‌ترین سرمایه این شهرستان وجود مردمانی متدین و هنرمند است که در مقاطع مختلف قهرمانانه نقش آفرینی کردند.

سید سعید شاهرخی افزود: تویسرکان از شهرستان‌هایی با ظرفیت بالا در بین شهرستان‌های۱۰ گانه استان همدان است.

وی با بیان اینکه مهارت در تولید مبل و منبت یکی از ویژگی‌های بارز هنرمندان این منطقه است گفت: وجود بیش از چهار هزار کارگاه فعال در این شهرستان، فرصت‌های شغلی زیادی برای اهالی این منطقه فراهم کرده است.

شاهرخی افزود: با توجه به محدودیت منابع سعی شد هدفمند حرکت شود و در این راستا ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی شد و در تویسرکان برنامه ما تقویت این هنر - صنعت به ویژه در روستا‌های سید شهاب، جیجانکوه و اشترمل است.

فرماندار تویسرکان نیز گفت: فعالیت چهار هزار و ۳۰۰ کارگاه تولید مبل و منبت در این شهرستان برای هشت هزار تن به طور مستقیم و ۱۷ هزار شهروند به طور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

سید رسول حسینی با بیان اینکه کارگاه مبل و منبت در برخی از روستا‌های تویسرکان فعال است افزود: عملیات اجرایی مرکز تخصصی مبل و منبت روستای اشترمل در زمینی به مساحت ۹۳۸ متر مربع و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز و امسال بهره برداری شد.
 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی