XHTML
دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۳۱ ق.ظ

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

وزیر نیرو از توقف صادرات برق به عراق خبر داد

اقتصادی سیاسی


 

رضا اردکانیان امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: هر قرارداد و توافقنامه‌ای چهارچوب و شرایط مخصوص به خود را دارد؛ قرارداد صادرات برق نیز با چهارچوب ها و شرایطی به امضا می‌رسد که اگر کشور صادر کننده در بخشی از سال احتیاج به برق تولیدی خود داشت، این انعطاف در قرارداد وجود دارد.
 
 
رضا اردکانیان گفت: طرف عراقی درک می‌کند که در این روزها ایران به تمامی ظرفیت تولید برق خود برای پوشش نیاز پیک مصرف احتیاج دارد.  
 

دستور العمل جدید بانک مرکزی برای تامین ارز

اقتصادی

پس از اجرایی شدن بسته جدیدی ارزی، علاوه بر قیمت ارز، نحوه تخصیص آن به برخی از مصارف قانونی نیز تغییر کرد. حالا بانک مرکزی پیرو دستورالعمل قبلی تأمین ارز حوزه‌های حمل‌ونقل و بازرسی کالا، دستورالعمل جدیدی صادر کرده که نحوه و شرایط تامین ارز این مصارف را تعیین می‌کند.

12 برنامه دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

اقتصادی

محمدباقر نوبخت که در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار با سازمان میراث فرهنگی سخن می گفت، افزود:­ در بودجه 97 اهداف مورد نظر برای ایجاد اشتغال را در راستای اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال مولد گنجاندیم.
 
 

افزایش نظارت بر معاونت مالی و خزانه داری کل کشور

اقتصادی

‎به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی،­ مسعود کرباسیان در یادداشتی نوشت: ‎عده‌ای، دو ماه تمام، تلاش شان را به کار گرفتند تا نظم بازار و اقتصاد ایران را بهم بریزند.
 وزیر اقتصاد با بیان اینکه سوء استفاده و همراهی این افراد با سیاست‌های خارجی دشمنان، همگی با هدف آسیب به اقتصاد کشور انجام میگرفت، تصریح کرد: خوشبختانه، با اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر، قیمت ها در بازارها روند نزولی در پیش گرفته اند.
 
 

پیش بینی صندوق بین المللی پول: ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ می شود

اقتصادی

صندوق بین المللی پول در پایگاه داده های آماری خود پیش بینی کرده است ایران در سال 2021 با سه پله صعود در جایگاه پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار گیرد. 

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2017 بالغ بر 1644 میلیارد دلار بوده و ایران از این نظر در رتبه 18 جهان قرار گرفته است.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در گفت‌وگو با میزان: شفافیت قیمتی زنجیره تولید تنها در بورس امکان پذیر است

اقتصادی

 
مهرداد اکبریان بیان کرد: در بورس کالا، قیمت واقعی کالا‌ها کشف می‌شود، زنجیره تولیدکننده تا مصرف‌کننده با هم مبادله کالایی دارند و هر دو سمت معامله نیز راضی هستند؛ چون از ارزش افزوده‌ای که روی محصول ورودی خود دارند، می‎توانند سود واحد‌های تولیدی خود را به دست بیاورند.
 

76 هزار طرح نیمه تمام، منتظر ورود بخش خصوصی

اقتصادی


اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی چند ماه اخیر نقدینگی کشور به سمت مسکن و ارز و سکه سوق پیدا کرد و باعث افزایش قیمت ها و نگرانی مردم شد افزود: یکی از دغدغه های جدی در جلسه سران این بود که راهکارهایی به منظور سوق دادن نقدینگی به سمت اشتغال و واحدهای تولیدی به وجود آید تا این واحدها فعال شوند.